Täällä on ollut ihanan lämpimät ulkoilusäät ja äippäkin suorittu ulkotarhassa "pienen" kevätsiivouksen. Oltiin Kisun kanssa auttamassa siivouksessa, kun se heitti tarhasta tavaraa ulos, repi kuolleita kasveja ja siivosi paskanurkkausta ym. Kisu oli vähän liiankin avulias ja äipän oli pakko heittää se sisälle, kun se häiritsi vähän liikaa. Minä sain jatkaa työnjohtajan roolissani. Välillä kävin neuvomassa äippää ja näyttämässä, että tuolla on vielä likaista.

Nyt ollaan ahkerasti ulkoiltu Kisun kanssa tarhassa. Sekin likka on alkanut taas viihtymään siellä ilmojen lämmetessä.
1508547.jpg

Nättimys.
1508550.jpg

1508540.jpg

Mutta. Ilmojen lämmetessä on alkanut liikkumaan muutkin kissat. Mun reviirilläni! Ulkotarhasta olen niitä kyttäillyt ja varsinkin yksi Pekka niminen kissa on alkanut liikkumaan turhan usein MUN pihallani. Tiedän sen nimen, kun äippä oli lukenut sen kaulapannasta.

Tässä yksi kerta se Pekka sai kyllä ihan ansionsa mukaan. Oli nimittäin mennyt päivällä meidän varastoon kun ovi oli ollut auki ja vahingossa jäänyt sinne lukkojen taakse yhdeksi yöksi, kun varaston ovi oltiin illalla suljettu. Seuraavana päivänä se oli huutanut siellä sellasella äänellä, että kuurokin kuuli. Se Pekka oli mennyt sinne varaston katonrajassa sijaitsevien lautojen päälle ja sieltä äippä sitten houkutteli sitä alas ja kyllähän se sieltä sitten alas omin avuin tuli, kauhean mau´unnan säestyksellä.

Mut törkeyden huippu tässä oli se, että noi ihmiset meni antamaan sille muun aamuset kuivaruuan loput, joita en ollut syönyt. Siinä se jätkä sitten veteli MUN ruokiani MUN reviirillä! Oli kuulemma ollut niin surkeen näkönen varastossa vietetyn yön jälkeen. Seuraavalla kerralla kun äippä näkee Pekan se yrittää päästä kunnolla katsomaan sen kaulapannan numeron ja soittaa siihen, että onkos joltain tollanen katti hukassa. Mun puolesta saiskin kyllä häipyä pois pyörimästä mun pihamaaltani.

1508538.jpg