Minähän olen ehdottomasti tämän talon Kingi, eli valtias, eli pomo. Noi ihmiset palvelee mua ja Kisu toimii mun narrina. Näin minä tämän systeemin ymmärrän.

Olen heti pikkupojasta pitäen päämääräisesti ja vakaalla otteella sulattanut ihmisten sydämet ja saanut ne tassuni alle, enkä pelkää tehdä selväksi sitä kuka täällä määrää. Talon kinginä koen tietenkin olevani etuoikeutettu muutamiin asioihin. Esim. siihen että silloin kun haluan rapsutusta ja hellyyttä, minun on sitä myös äipältä saatava ja jos en silloin saa, minulla on oikeus purra. (Äippä on eri mieltä tästä oikeudesta). Ja sama toisin päin, jos en halua rapsutusta, ei minua myöskään rapsuteta.

Minulle pitää myös avata verhoja ja ovia, kun näen reviirille tunkeutujan ja haluan toisen huoneen ikkunasta tapahtumaa seuraamaan. Minulla on myös oikeus raapia ovia aina kun haluan jotain, tai vaikka en haluaisikaan muuta kuin ärsyttää äippää. Ruokaa on myös saatava aina silloin kun haluan ja jos äipän tarjoama ruoka ei kelpaa, vaadin toista. Oikeuksiini kuuluu myös se, että jos haluan nojatuolille nukkumaan ja Kisu on siinä, on minulla oikeus ajaa se siitä pois. Ja kuuliaisena narrina Kisu tietenkin tottelee, eikä rupea uhittelemaan korkea-arvoisemmalleen.

Tämä talon valtiaan rooli tuo tietenkin mukanaan myös vastuuta. Mm. reviiristä on pidettävä huolta. Joka päivä on suoritettava reviirintarkastusta eri ikkunoista ja ulkotarhasta tassuin ja valjaslenkillä tietenkin merkkaan tarkasti reviirini rajat.  Jos tunkeilija erehtyy tulemaan reviirilleni, en pelkää näyttää tunkeilijalle, mitä mieltä hänen törkeästä tempustaan olen.
619732.jpg

Olen myös tämän kiipeilypuun valtias
550678.jpg

Ja tietenkin myös talon korkein kissojen käytössä oleva paikka on minun hallinassani. (Okei, kyllä mä ton Kisunkin annan täällä takan päällä hengailla, kun täällä on kerta sen prinsessapeti, olenhan mä kuitenkin loppujen lopuksi ihan suopea hallitsija.)
1268824.jpg

Niin ja eikös jokaisella valtiaalla ole jokin juttu, joka osoittaa talon hallitsijan? Mulla käytössä rusetti ja kraka. Kruunu olisi myös kelpo kapine viestittämään talon herruudesta.
388339.jpg

Kissakuvahaasteen aiheena siis valtijatar/valtias.

Tähän loppuun myös pientä gallupin tynkää. Yhden kissan talouksissa se kissa on tietenkin aina pomo, mutta entäs te monikissaiset taloudet, jossa eri sukupuolen edustajia, onko teillä talossa valtias vai valtiatar, eli kumpi on talon pomo, kolli vai naaras? Kun noi jotkut ihmiset ovat viisaudessaan(hehe) väittäneet, että yleensä se on naaras, joka on talon pomo, mutta meillä sellanen käytäntö ei tulis kyllä mieleenkään, kyllä se on mies joka tässä talossa määrää. Mut mitenkäs muilla?