Ei me pidempää taukoa nyt sitten pidettykään, kun on pakko osallistua tämän viikon Kissakuvahaasteeseen, jonka aiheena on nenä.

Miullahan on mitä valloittavin kaksivärinen nenu. Suurimmaksi osaksi vaaleanpunaista nenää kaunistaa musta läiskä, joka on iän myötä kasvanut. Pentuna tuo musta läiskä oli pienempi, mutta nyt se on jo levinnyt suuremmalle alueelle. Tästä kuvasta sen hyvin näkee. Eläkääkä välittäkö miun myrtsistä ilmeestä, aina ei vaan jaksa nätteillä ja poseerata kameralle.
888472.jpg

Wallulla on ihana punertavan ruskea nenä, tosi söpö miun mielestä. Ja äipän mielestä myös. Wallun nenästä on pakko laittaa tämä vanha jo esillä ollut kuva, kun se vaan sopii tähän aiheeseen juuri niin passelisti.
751636.jpg

Ja tiettekö, tänään tapahtui jotain tosi outoa. Meillä meni Wallun kanssa ruokaillessa roolit aivan toisin päin. Siis yleensähän (toisin sanoen, aina!) minä olen se joka syö kauhealla ruokahalulla ensin oman kupin tyhjäksi ja sitten siirryn kaverin kupille jälkiruualle heti kun äipän silmä välttää.

Mutta tänään tapahtui jotain aivan käsittämätöntä. Äippä oli juuri antamassa mulle Almon pussiruokaa ja kun se oli saanut ruuan kuppiin, Wallu syöksyi paikalle ja alkoi vetelemään mun ruokaani! Siis voitteko uskoa! Mä en tietty voinut muuta tehdä, kuin katsella hoomoilasena vierestä, koska Wallu on Kingi ja kun Kingi syö, sitä ei saa häiritä. Onneksi äippä kuitenkin huomasi, että nyt on väärä kissa syömässä väärää ruokaa ja nosti Wallun pois. Mie aloin äkkiä hotkimaan omaa ruokaani ja hyvä että hotkein, koska toi yks tuli heti takas mun kupille ja yritti taas varastaa mun ruuat. Sai se sieltä vähän napattuakin ennenkuin äippä ehti väliin. Mie vetelin äkkiä loput ruuat napaani, ettei Wallu ehtinyt enempää multa varastaa.

Äippä oli aivan ihmeissään Wallun käytöksestä, ja niin olin minäkin, ei se ennen ole tolla tavalla mun ruokiani syönyt. Kun äippä sitten antoi Wallulle sen omaa ruokaa, se söi sitä ihan hurjalla vauhdilla ja kävi sen jälkeen vielä tutkimassa muut kupit läpi, että vieläkö jossain jotain olisi. Ja kyllähän mun kupissa vähän kuivaruokaa oli ja ne se veteli sitten myös. Ja siitäkin äippä on ihmeissään, kun mun kuppiini oli jäänyt ruokaa. Ikinä ennen en ole jättänyt kuivaruokaa kuppiin, mutta mulle ei ole vain oikein parina päivänä ruoka maistunut entiseen malliin ja siitäkös äippä taas on huolissaan. Minä kun en ikinä ikinä ikinä jätä ruokaa syömättä ja nyt on kahtena päivänä jäänyt kuppiin vähän kuivaruokaa, niin heti on yksi kuvittelemassa kaikenlaista...