Kyllä oli taas jännä valjasteluhetki mulla ja äipällä. Täällä on monta päivää ollut pilvistä ja synkkää, mutta illemmalla alkoi tänään yhtäkkiä paistamaan aurinko ja äippä lähti heti ulkoiluttamaan mua ja kameraa.

Ensin vähän tutkin noita risukasoja.
627665.jpg

Sitten maistelin vähän ruohoa. Hyvää oli!
627670.jpg

Siis ihan mielettömän hyvää!
627673.jpg

Sitten lähdettiin äipän kanssa kävelemään tota peltotien vierusta ja sain ihailevia katseita pikkutytöiltä. Ne pysähtyi oikein pyörien kanssa tällasta komeeta kissaa katsomaan ja mä tietty poseerasin häntä pystyssä. 8-) (Tai sitten ne vaan ihmetteli kissa valjaissa -näkyä). Tytöt oli muutenkin bongailemassa kissoja ja pian minäkin bongasin pari kissaa ja nousin heti seisomaan takajaloilleni että näin ne paremmin!
627674.jpg

Kuultiin tytöiltä, että sen toisen, sinisen pitkäkarvaisen kissan nimi on Pörrö (tai sillä nimellä ne sitä ainakin kissitteli) ja se toinen oli Se sama harmaaraidallinen kolli, joka aina tunkee mun reviirille!

Ne siniset kaverukset aatteli ilmeisesti viettää jotain mukavaa kesäpäivää MUN reviirillä. Vaan mäpä laitoin sille touhulle lopun ja ajoin ensin sen pitkäkarvaisen version mäkeen ja sitten lähdin Sen harmaaraidallisen perään täyttä höökää! Ja kyllä meinaan lähti!

No sitten mä näin seuraavan kohteen, jonka perään ajattelin lähteä ja ajaa senkin pois mun reviiriltä. Olin jo täyttä vauhtia lähdössä ajamaan sitä valkoista tunkeilijaa pois, kunnes äippä huomasi että se on koira! No tietty oli. Mutta kun sekin oli mun reviirillä ja oli vielä jotain pölyhuiskakokoa niin helpostikos mä sen olisin ajanut samalla tavalla kun ne kissatkin. (Paitsi että se oli kyllä ihmisensä kanssa lenkillä, eikä vapaana niinkuin ne kissat).

Äippä ei kyllä jostain kumman syystä päästänyt mua sen koiran kimppuun. (Ei se olis mua niiden kissojenkaan perään päästänyt, mutta mä harhautin sitä ;). Se joutu sit kantaa mut takas omaan pihaan, ennenkuin se koira äkkäs meidät. Mä ilmaisin mielipiteeni tästä vääryydestä ja purin ja raavin äippää käteen koko matkan kun se mua kotiin kantoi. Siitäs sai!

Tälleen mä sitten pörhistelin kun olin ne kissat pois ajanut ja olin jo lähdössä sen koiran perään.
627676.jpg

Ja joo, jos ette oo vielä tajunneet, niin mulle nämä reviiriasiat on tosi tärkeitä, entinen ulkokissa kun olen, niin pitää edes tämä nykyinen pieni reviiri pitää omana ja ajaa vieraat kissat pois. Äippä väittää että käyn joskus vähän liikaakin ylikierroksilla näissä touhuissa, mutta minkäs mä itselleni mahdan. Mä en oo mikään pelkkä sohvan koriste, vaan kaipaan äxöniä. 8-)